Minggu Yang "menyenangkan"

>> Wednesday, June 17, 2009


Kalau diikutkan rasanya mahu saja Lan sambung lagi cuti pada minggu ni. Bila teringat saja kerja-kerja yang belum dibereskan, kepala tiba2 migrain. Dahla kertas ujian PKSR 2 belum habis disemak, ditambah pula dengan ujian Jawi dan Bahasa Arab untuk e-Laporan. Nasib baikla ujian Jawi dah dibuat sebelum cuti. Namun Lan turut bersimpati dengan sahabat2 yang mengajar Bahasa Arab. Bukan setakat ujian bertulis, ditambah lagi ujian lisan. Lan bukannya merungut, tapi rasanya masa yang diberikan terlalu singkat. Dahla kami kekurangan 2 orang guru j-QAF yang cuti bersalin.

Pada minggu ni jugak Kem Bes untuk tahun 5 akan dijalankan. Walaupun hati Lan agak keberatan untuk menyelesaikan "hutang" yang masih tertangguh, tapi bila melihat semangat murid2, Lan mendapat satu kekuatan. Nampaknya ramai antara mereka tertunggu-tunggu pelaksanaan Kem Bes ini. Kelas tasmik? Erm... agak kurang lancar sebab salah seorang dari kami mengambil cuti tanpa gaji. So, tak ada pengganti.

Minggu depan e-laporan kena hantar. Tapi yang seronoknya, Lan tak payah nak susah2 pergi sana (tapi sebelum ni pun orang lain yang pergi). Sebabnya pada hari tersebut Lan kena jadi fasi untuk Perkhemahan Alam Sekitar di Pusat Hidupan Liar, Matang.

Semoga Allah memberikan kekuatan kepada Lan dan rakan2 untuk menempuhi semua ini. Amin....

0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP